reklama

Ako prísť za 1 mesiac 2x o vodičák ...

Príbehy taxikára - kapitola prvá ... Vstávam. Dobre no, celú noc som od očakávania nespal. Poznáte to, keď sa na niečo tešíte, však ? Huráá, idem prvý krát do služby, taxikárskej. Konečne je 6 hodín ráno a volá mi môj už kolega. Prišiel po mňa domov, a šup ho natankovať. Po natankovaní mi vysvetluje ako sa mám nahlásiť dispečerke, že ak by som nevedel kde je táktorá ulica, že tu mám mapu, dokonca džípíesko. Všetko hotovo, odniesol som kolegu domov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

V momente mi príjemný ženský hlas z vysielačky vraví, aby som šiel na ulicu takú, číslo také. Ta som sa pohol. Predtým sa ma však dispečerka spýtala, či viem kde to je. Samozrejme, vravím, len som nejak na ceste zablúdil - zle odbočil. A tak nejak som pokašlal svoju prvú objednávku. Pekný začiatok, čo poviete? No nič, trošku som si to vyžral. Ale onedlho, hurá, druhá objednávka...Tentoraz už som ubezpečil dispečérku, že na 100% viem kde to je, obchodné centrá v Košiciach našťastie poznám. Aj keď nie som z Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na viac si už momentálne zo svojho prvého dňa nespomínam (okrem prvej pokuty), tak Vám teda napíšem o tých pokutách.

Prvá pokuta. Tá bola na konci prvej smeny. Už je zima, už o 17:00 je tma, tak som zase zle odbočil, vravím si aký začiatok taký koniec. Tentoraz to však bolo trošku vážnejšie, o 17:05 som už mal byť pri zákazníkovy. Lenže som vedel, že z diaľnice (ja aj rýchlostnú cestu volám dialnica - je to kratšie - skôr to vyslovým), na ktorej sa neviem kde otočím, to nestihnem. Tak dup ho na plyn. Tachometer ukazuje 160 km/h. Sa len modlím, aby ma nenamerali. Zrazu vidím v diaľke medzeru medzi zvodidlami, tak som začal brzdiť, pozerám do zrkadiel, nikto nikde, iba vdiaľke pár svetiel. Tak som to riskol a otočil to medzi zvodidlami. Na spiatočnej ceste, vysvetlujem dispečerke čo sa mi stalo, že nech zavolá zákazníka, že budem trošku meskať. Ona, že dobre. Onedlho tmu za mnou prerušilo červenomodré blikanie. "Pán vodič - to čo ste urobili ?! Na takom mieste sa otáčať ?!" Som im slušne vysvetli moju situáciu, že ani nie som z Košíc, že prvý deň v službe taxikára, že som zle odbočil a že na mňa čaká zákazník. Našťastie mi zo 60€ pokuty dali len 30, ktoré som samozrejme zaplatil na mieste. Ešte som to nepoznal, až potom mi kolega povedal, že však veď nech Ti vezmú vodičák na 15 dní, ty dovtedy v pohode zarobíš na pokutu a potom ju zaplatíš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhá pokuta. Pred ňou som mohol dostať ešte ďaľšiu za nezapnuté svetlá, podotýkam v noci (ale do frasa, mám dobrý zrak, mesto vysvietené, ta nejak som pozabudol sa) ale našťastie bol mladý, zhovievavý policajt, tak ma len upozornil. Druhá pokuta bola vo výške 50€. Vraj som nezastal na STOPke. Omáčka okolo. Boli asi 2 hodiny ráno, som potreboval doplniť trošku energiu, tak som šiel do mekáča na horúcu čokoládu. Lenže je tam na križovatke stopka, o ktorej samozrejme viem, ale vraj som na nej nezastal. No nepamätám sa. Viem len toľko, že som brzdil, ale či som aj zastal, alebo len plynulo možno 5km/h prešiel cez križivatku to už neviem. "Pán vodič, to bude trošku drahá káva" "Nepijem kávu, ale kakao a prečo?" "Nezastali ste na stopke" Som vyprskol kakao,"ČOOOOO?" "Nezastali ste na stopke" "Neverím, ukážte mi video" "Video vám teraz neviem ukázať" Dlhá debata, nakoniec ma zastrašil tým, že ak silou mocou chcete vidieť video, ale to bude až na predvolanie a tam keď sa dokáže, že ste nezastali, tak to môže byť pokuta od 300 do 1000€ ... tak som povedal, že beriem tých 50€, ale neviem vám teraz zaplatiť. Vypísali sa papieriky a prvýkrát v živote som bol bez vodičského. Celkom som to aj bral ako srandu, dokonca mám oložený môj prvý papierikovský vodičak. Aj som povedal, že si ho zarámujem, len zatiaľ nejak nebarz. Ale chápete to? Štyri roky vehementne jazdím hore dole, rýchlo, rýchlejšie najrýchlejšie, nikdy nič a zrazu teraz kvôli hovadine o druhej ráno prídem o vodičák?? Ta čo už. Dejú sa aj horšie veci. Aspoň som sa naučil, že stále si mám pýtať dôkaz, nech sa deje čo sa deje, nech ma akokoľvek zastrašujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretia pokuta. Táto bola už na súkromnom aute, presne deň potom ako som si zobral vodičský. Život je zmena, tentoraz za rýchlosť. Z 90€ bolo nakoniec 60€, možno by to šlo aj nižšie, ale ponáhlal som sa. Takto som už druhýkrát prišiel o vodičský v priebehu mesiaca.

Počas toho, ako som mal druhýkrát odobratý vodičský, ma prezmenu chceli pokutovať za to, že som nemal pás. Lenže, som pomáhal zákazníčke nasadnúť do auta, som videl, že policajti stoja asi 200 m od nás (aj on videl čo robím). Lenže nejak som si ten pás ani nestihol zapnúť. Zase by som bol o 60€ ľahší, ktoré by som tentoraz musel zaplatiť na mieste, lebo vodičský som nemal, tak jedine, že by mi zobral evidenčnú (či čo to je za kartičku) vozidla. Zachránila ma zákazníčka, ktorá v nervoch, lebo sa ponáhlala, zakričala na policajta, nech nebuzeruje slušných ľudí. Tak ma policajt poslal ďalej s tým, že si na mňa posvieti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak o pár dní na to ma znova nachytali na hruškách. Ešte som nemal vodičský, len papierik, že môžem jazdiť po Slovensku. Klasická kontrola dokladov. Neviem nájsť kartičky STK a EK. S policajtom som sa dohodol, že mu dám 20€, ale že mi aj tak musí zobrať evidenčnú kartičku vozidla. Napísal mi, že môžem ísť autom toľko, že ho odstavím, a že keď nájdem kartičky, že môžem na aute prísť na políciu pre kartičku o evidencii. Povedal som dispečerke, že musím končiť, lebo to a to. Tak som odišiel domov, a šiel spať (bola asi 1 hodina ráno). Asi o polhoďku mi volá dispečerka, že kolegovia jej povedali, že ty máš predsa nové auto, že 4 roky nemusíš ísť na STK a EK, že nepoznáš, si mladý, tak Ťa policajt ojekabátil.

V momente do mňa vošlo 1000 čertov. Sadol som do auta a šiel ďalej zarábať, bez dokladov, mal som v p***. Som sa aj modlil, že nech ma zastavia znova policajti, najlepšie tí istí, že im to ručne stručne vysvetlím. Po nejakých 2 fúrach som si však spomenul na príklad z knižky, ktorú čítam, s pointou, že násilie nič nerieši. Tak som našiel prvú hliadku a už s chladnou hlavou som im vysvetlil, že sa asi stala chyba. Nevedeli mi pomôcť. Len ma slušne poprosili, aby som už radšej nejazdil, nech si nenarobím zbytočne ďaľšie problémy. Poslúchol som ich, ale hneď ráno, som prišiel na políciu, vysvetlil čo sa stalo. Vrátili mi kartičku, ale že s tými 20€ čo som zaplatil, sa nedá nič robiť. Tak nič, som slušne poďakoval a šiel svojou cestou.

Teraz to už beriem ako lekcie, ktoré ma stáli 160€. Naučil som sa toľko, že nikdy nemám platiť pokutu na mieste, že radšej nech mi vezmú doklady. Aspoň mám čas si naštudovať paragrafy (lebo toto som napr. nevedel, že 4 roky s novým autom netreba ísť na STK a EK). Nikdy som nové auto nekupoval. Ta odkiaľ som to mal vedieť? Možno nám to aj na autoškole spomenuli, ale hlava deravá...zabudla. A že hlavne stále mám pýtať dôkaz.

A na záver už len toľko, jazdite bezpečne, aj keď rýchlo, aj keď porušíte nejaký nezmyselný predpis, ale vždy majte situáciu pod kontrolou. Poznám to. Niektoré príkazy a obmedzenia fakt nemajú význam, ale čo už, keď treba naplniť už aj tak prázdnu štátnu kasu.

Príjemný deň a veľa úspechov,

BrightCrystal

P.S.: príbeh, ktorý ste práve čítali je len fikcia, neboli zranené žiadne osoby ani zvieratá...čokoľvek podobné skutočnosti sa Vám len zdá..

Csaba Lehocky

Csaba Lehocky

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Profesionálny šofér - taxikár, vo voľnom čase podnikateľ - rozbiehač .. zástanca názoru, že každý môže mať svoje PZP (psychický zdroj príjmu) - vysnívaný job, bez ohľadu nato, čo si myslí okolie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu